Hoe werkt een alarmmelding via Trigion?
Wanneer u Trigion activeert via mijn.smartalarm.nl of de SmartAlarm applicatie kan de koppeling met de meldkamer compleet online worden beheerd. Daar wordt u gevraagd om namen van contactpersonen in te vullen, dit zijn de personen die gebeld worden bij een alarmmelding. Tevens stelt u een afmeldcode en een dwangcode in. Met de afmeldcode kunt u doorgeven aan de centrale dat het alarm vals is en dat er geen noodzaak is voor verdere assistantie. Dit kan alleen met de afgesproken afmeldcode om zo te voorkomen dat een vreemde probeert uw alarm af te melden. De dwangcode kan gebruikt worden in bijvoorbeeld een geval van gijzeling, met deze code doet Trigion alsof het alarm wordt afgemeld, maar in werkelijkheid neemt Trigion contact op met de politie om u zo snel mogelijk te kunnen helpen. Het is mogelijk om meerdere gebruikers in te stellen die gebeld moeten worden wanneer het alarm bij Trigion afgaat. U kunt Trigion ook machtigen om mee te kijken op de camera's, wat ervoor zorgt dat zij nog meer adequaat kunnen reageren. Ook is het mogelijk om een persoonlijke boodschap achter te laten die de meldkamer te zien krijgt bij een alarmmelding. Denk bijvoorbeeld aan:
De bewoners van dit pand zijn twee weken op reis.
Er wordt momenteel veel ingebroken in onze buurt.
De bewegingsmelder in de voorraadruimte zit achter een stalen deur, dus als deze wordt geactiveerd is er zeker sprake van een geverifieerd alarm.
wanneer u trigion heeft geactiveerd is het ten alle tijden zo dat trigion contact met u opneemt wanneer uw alarm afgaat.